Poezenliefde

 Om een lang verhaal wat korter te maken: ik verblijf een poosje in Engeland om vooral op mijn kattenkleinkinderen te passen.

Dat is een uitdaging vanwege het gedrag van oudste poezenkind Gizmo. Zij is geen allemansvriendin, verre van.

Ze hield me goed in de gaten de eerste paar dagen. Blaasde af en toe naar me, bekeek me overal waar ik naar toe ging in huis. Van een afstand.

En toen droeg ik op een dag mijn groene broek. Gizmo kwam steeds dichterbij en bekeek de broek. Aaide de broek met haar staart. Asjemenou, dacht ik.

Na een paar dagen vatte Gizmo liefde op voor mijn blote voeten. Eigenlijk meer mijn voetnagels die gelakt zijn in een gezellige kleur roze. Ze aaide met haar poot over mijn nagels nadat ze over mijn voeten heen rolde, een paar keer achterelkaar. 

Vanochtend ging ze mee toen ik ging douchen. Ze bleef op de rand van de badkuip zitten totdat ik klaar was met douchen.

Terwijl ik mezelf aankleedde in de badkamer wilde Gizmo van de badkuiprand stappen en gleed uit, de nog natte badkuip in.

Nu hoop ik maar dat dit niet alles verpest heeft tussen ons, die opbloeiende liefde♡




Reacties