Tante C. doet weer mee.

 Het is druk in de bus naar mijn werk. Het is echt druk, we staan iedere keer met alle aanwezigen op elkaar gepakt. "Ik wil weer mondkapies dragen", denk ik, tijdens de busrit op weg naar huis. Het weekend staat voor de deur. Mooi moment om mondkapjes te kopen.

Nog geen twee dagen later word ik ziek.

Ik ben bijna nooit ziek.

Ik heb Corona.

Voor de 2e keer, de 1e keer was 1,5 jaar geleden. Dat is niet lang geleden. Ik kreeg vaccinatie en booster, en ik ben nu veel zieker dan de 1e keer.

En een beetje gefrustreerd, dat ben ik ook. Een nieuwe baan, ik werk er nog maar 2 maanden.  En dan moet ik bellen en zeggen dat ik corona heb, niet kan komen werken.  Hopen dat ik niemand heb besmet.

Ik krijg een berichtje van een collega. "We missen je, wordt maar gauw negatief, lief positief mens".

En dat ga ik dus doen, positieve ik. Ik ga gauw negatief worden! Gerechtvaardigd negatief, hoppa.

Reacties