Kaas

 Het gebeurde op een woensdagochtend, tijdens het klaarmaken van mijn voorraad eten voor de werkdag die voor me lag.

Ik bemerkte dat mijn voorraad kaas op was.

Dat was een behoorlijke ongename verrassing. Ik heb een diepe behoefte aan kaas. Vrijwel dagelijks.

Dus maakte ik andere keuzes voor de eetvoorraad voor deze werkdag. Het miste wel een beetje joie de vivre,  maar alla! Vooruit.

Ik had savonds na het werk naar de supermarkt kunnen gaan, maar dat deed ik niet. Hierin ligt weer een ander verhaal: ik wil niet meer voor elk wissewasje naar de supermarkt gaan, ook al is de markt heel dichtbij.

Donderdag was Hemelvaartdag. Ik had het geluk uitgenodigd te zijn voor een lunch- en spelletjesmiddag bij mijn vrijwilligerswerk. En er was kaas, ik at drie broodjes met kaas en genoot!

Vrijdag was wederom een kaasloze werkdag.

Gisteren was het zaterdag en kocht ik oa een voorraadje kaas. Het ziet er naar uit dat ik er een aantal dagen mee vooruit kan. Ik ben blij.

Reacties