Flash flood

 Ze is in Los Angeles voor een week, mijn oudste. Even weg van alle verantwoordelijkheden thuis, even samenzijn met haar lief, die 2 maanden door de USA toert. Los Angeles wordt een rustweek voor hen samen. Heerlijk vooruitzicht!

Na een vliegreis van 10 uur komt ze veilig aan. Ik als haar moeder zijnde haal altijd even opgelucht adem wanneer ze weer op de grond staat, waar dat ook moge zijn.

Het regent in LA, begrijp ik. Het regent vrijwel nooit in LA, maar nu oudste er is wel.

Een paar dagen later lees ik sochtends vroeg haar appje met een weerswaarschuwing voor een aardbeving en een Flash Flood. In LA. Waar mijn oudste is. "Heel gezellig hier", heeft ze er nog aan toegevoegd, in haar eigen woorden.

Gelukkig blijkt later alles ok te zijn met dochter en schoonzoon. Het was spannend, de aarde schudde, en daarna was het klaar. Mooi zo.

Ik weet niet hoe lang dochter en schoonzoon nog in LA verblijven. Ik zal blij zijn als dochter weer veilig terug is in Engeland. Grote kans dat het daar dan ook weer regent, maar dan is het wel Engelse regen. Lekker vertrouwd. Soms is daar niks mis mee.

Reacties