Kak

 Ik moet eigenlijk poepen, zegt dochter tegen mij. 

Wij zijn samen op een deet. Moeder-dochterdeet. 

Ga bij de Hema naar de wc, stel ik voor. Nee, zegt dochter, ik houd het op tot ik thuis ben. Maar dat duurt nog best wel even...Weet je dat zeker?, vraag ik. Ja hoor, zegt dochter, dat lukt me wel.

Dochter woonde een poosje samen met haar vriend bij zijn moeder thuis. Dat is alweer een aantal jaren geleden, ik was dat al bijna vergeten totdat dochter zegt: het heeft een jaar geduurd voordat ik bij R. thuis durfde te poepen. En dan ging ik naar jouw huis en ging ik daar poepen.

Zo dan. Dat is nog eens een mededeling.

Sodemieters, zeg ik. En ik was altijd zo blij als je kwam en nu vertel je me dit. Kak zeg.

We lachen. En gaan verder met onze leuke deet.

Als ik weer thuis ben krijg ik een appje met een foto van dochter. Ze zit op het toilet. Iets met poepen, zo appt ze. Ik stuur haar een antwoord terug. Ook iets met poepen.

Hoe vertrouwd kun je met elkaar zijn.


Reacties