Ziekenhuis

 Ik app vriendin of ze mee gaat naar onze andere vriendin, ons kluppie van drie, om haar verjaardag te vieren. Of het niet te risicovol is, want vriendin is ziek. 

Het ziekzijn had zich enigszins, of zeg maar behoorlijk gestabiliseerd, dankzij een experimentele kuur. Vriendin kon weer leuke dingen doen en eten en het eten wat ze at binnenhouden. Ze kreeg weer kleur in haar gezicht, haar ogen werden wat meer helder. Ze lachte vaker en we konden haar leven zoals het was bespreken.

 Ik krijg een appje terug van vriendin. Ze ligt in het ziekenhuis vertelt ze. Ze kreeg hoge koorts en werd met spoed opgenomen.

Nu zit er een grote knoop in mijn maag, want meer weet ik nog niet.

Mijn vriendin ligt in het ziekenhuis.

Dat had ik niet verwacht en zij waarschijnlijk ook niet.

Ziekenhuis. Alleen het woord al.

Reacties